科目コード | 科目区分 | 科目分類 | 配当回生 |
---|---|---|---|
412550 |
教養科目 |
言語と情報 |
2回生 後期 |
授業コード | 科目名 | 単位 | |
412551 |
オーラルコミュニケーションⅡ |
2 |
|
代表担当者名 | |||
Robert Jolly |
科目内容 |
---|
〔授業の目標〕 Oral Communication is an English language course designed to improve English communication skills. オーラルコミュニケーションは、英語コミュニケーションスキルを向上させるための英語コースです。(2.3.4回生対象) 〔授業の概要〕 The lessons will consist of speaking, reading, listening and writing activities, using a pre-intermediate level English language textbook. Students will do pair work, give oral presentations, listen to dialogues, and participate in skits and games, as well as study various topics introduced in the textbook. A quiz and homework will be included in most lessons. オーラルコミュニケーションのレッスンは、初中級レベルの英語の教科書を使用して、話す、読む、聞く、書く練習で構成されます。 生徒はペアワークをしたり、プレゼンテーションをしたり、会話を聞いたり、スキットやゲームに参加したり、教科書で紹介されているさまざまなトピックを勉強したりします。 小テストと宿題はほとんどのレッスンに含まれます。 〔授業計画〕 第1回 Introduction // Getting Acquainted 第2回 Getting Acquainted // Going to the Movies 第3回 Going to the Movies // Staying in Hotels. 第4回 Staying in Hotels // Cars and Driving 第5回 Cars and Driving // Personal Care and Appearance 第6回 Cars and Driving // Eating Well 第7回 Midterm Presentation (中間発表) 第8回 Midterm Presentation (中間発表) 第9回 About Personality 第10 回 About Personality 第11 回 The Arts // Living in Cyberspace 第12 回 Living in Cyberspace // Ethics and Values 第13 回 Ethics and Values 第14 回 Review 1 (Classes 1〜6) (復習) 第15 回 Review 2 (Classes 7〜13) (表現や語彙の復習) 第16 回 定期試験 〔授業外学修の指示〕 Students should read the correspondent lesson of the day before the class. 〔使用教材〕 使用しない 〔参考図書〕 English-Japanese, Japanese-English dictionary 〔成績評価の方法・基準〕 Standard 対面授業の場合 ・Class participation and assignments (授業参加、宿題)30% ・Quizzes (小テスト)30% ・Final Test(定期試験)40% Standard for Online Lessons 遠隔授業の場合 ・Class participation (Zoom, etc) and assignments (授業参加、宿題)60% ・最終レポート40% 〔学生へのメッセージ〕 Always come to class with a positive attitude, a willingness to learn, and an open mind. |
履修に関して留意すること |
〔科目分類番号〕LAI0012 〔関連するディプロマ・ポリシー(学位授与の方針)〕 (1) 生命に対する深い畏敬の念と倫理観をもち、幅広く豊かな教養を備え、社会において活動できる。 (2) 人間を総合的に理解し、修得した専門的知識と技術をもって健康と教育に関する諸課題に適切に対応できる。 (5) 国際化に対応した視野をもって、健康問題、教育問題を科学的・創造的に研究できる。 |